Yleistä
Alla olevia ostoehtoja sovelletaan ATV Huset AB:n, joka on ATVPRO.Fi:n emoyhtiö, alla mainittu "ATV Huset" tai "Myyjä" (yritystunnus SE556674892601), ja asiakkaan välillä.
Yksityishenkilöille sovelletaan kuluttajansuojalakia, jossa on tiukat säännökset, mikä tarkoittaa, että lakia sovelletaan, vaikka olisit sopinut jostakin muusta.
Yrityksille, mukaan lukien yksityiset elinkeinonharjoittajat, sovelletaan dispositiivisia ostolakeja, mikä tarkoittaa, että yritysten väliset sopimukset koskevat pääasiassa ennen lakia.
Kun olet rekisteröitynyt ja tehnyt tilauksen yksityishenkilönä, hyväksyt, että tallennamme ja käytämme tietojasi liiketoiminnassamme parhaalla tavalla toteuttaaksemme sitoumuksemme sinua kohtaan. Suojaamme henkilötietojasi Henkilötietolain mukaisesti, ja sinulla on oikeus päästä käsiksi tietoihin sekä saada ne poistettua halutessasi.
Mikäli jokin ehto todetaan Suomen tai EU-lainsäädännön mukaan pätemättömäksi, tämä ei tarkoita, että ostoehdot mitätöityisivät kokonaisuudessaan, vaan pätemätön ehto tulee siinä tapauksessa korvata vastaavalla lainmukaisella tekstillä.
Tilaaminen
Voit tilata vain verkkokaupastamme. Kaikki muut tilausmuodot tulee sopia kanssamme etukäteen.
Jos olet alle 18-vuotias, sinulla on oltava tilaamiseen huoltajan, ts. vanhempien lupa. Tällaisen luvan voi antaa vanhempi lähettämällä nimenomaisen luvan meille sähköpostitse.
Kaikki väärennetyt tilaukset jäljitetään ja ilmoitetaan poliisille, ja jos olemme kärsineet taloudellista tai muuta vahinkoa, vaadimme korvauksia.
Maksuvastuu
Kun sinä asiakkaanamme päätät aktiivisesti lukea ja hyväksyä ostoehtomme ennen tilauksen tekemistä verkkokaupassamme, hyväksyt näin ollen maksuvastuusi ATV Husetille tai tämän maksukumppaneille.
Arvonlisävero
Kaikki hinnat verkkosivuillamme on esitetty vakioasetuksilla sisältäen ALV:n. Voit halutessasi valita hintojen näkymisen ilman arvonlisäveroa sivun yläreunassa olevan vaihtoehdon kautta. Yksityishenkilöille kaikki tuotteet myydään kuitenkin Suomen ALV:n (24 %) mukaan.
Toimitusehdot
Tuotteen hinnan lisäksi sinun tulee maksaa toimituskulut. Tilauksesi kokonaishinta, mukaan lukien mahdolliset toimituskulut, näkyy verkkokaupan kassalla. Muita lisämaksuja ei tule.
Toimitusaika
Verkkokaupassa kaikki tuotteemme on merkitty toimitusmerkinnällä. Varaamme kuitenkin oikeuden siihen, että toimitusmerkintä perustuu virheellisiin tietoihin, mikä tarkoittaa, että toimitus voi tapahtua sekä odotettua aikaisemmin että myöhemmin.
Pidätämme oikeuden poistaa ei-toimitettavat tuotteet tilauksestasi vastaavalla hinnan alennuksella. Jos haluat tilata toisen vastaavan tuotteen, tämä katsotaan uudeksi tilaukseksi. Jos haluat peruuttaa tuotteen toimituksen viivästymisen vuoksi, tämä on mahdollista siihen asti, kunnes tuote on käsitelty (katso alta kohta "Tilauksen peruuttaminen").
Osatoimitukset suoritetaan vain pyynnöstäsi, eikä niistä aiheudu ylimääräisiä kuluja.
Toimitustavat
Tilausta tehdessäsi näkyy myös, minkä toimitustavan olet valinnut. Sinun vastuullasi on varmistaa, että tilauksen yhteydessä antamasi osoite on oikea.
Tilauksen tekemisen jälkeen
Kun olet tehnyt tilauksesi verkkokaupassamme, saat sähköpostiisi vahvistuksen siitä, että tilauksesi on vastaanotettu. Tämä tilausvahvistus on alustava ja jos tuotetta ei voida toimittaa normaalissa toimitusajassa tai jos tuote on loppunut varastostamme, otamme sinuun yhteyttä ennen toimitusta.
Kun paketti lähtee meiltä edelleenkuljetettavaksi sinulle, saat tästä vahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistuksesta löydät tilauksesi lähetysnumeron. Tämän numeron avulla voit seurata lähetystäsi aina kotiin asti.
Jos paketin saapuminen kestää yli 14 päivää, asiakkaan vastuulla seurata on lähetystä seurantanumeron avulla.
Jos saapumisilmoitusta ei ole lähetetty, joko tekstiviestinä tai kirjeenä, lähetys on mahdollista noutaa lähetysnumeron avulla noutopisteestä.
Varmista, että annat oikean sähköpostiosoitteen. Ota meihin yhteyttä, jos tilauksesi vahvistussähköpostiviestistä puuttuu jotakin.
Asiakkaan vastuulla on antaa oikeat yhteystiedot ja ottaa meihin yhteyttä, jos jokin tieto puuttuu.
Jos tilauksesi lähetetään noutopisteeseen, saat ilmoituksen joko tekstiviestinä tai kirjeenä heti, kun lähetyksesi on noudettavissa.
Noutamaton lähetys
Sinun vastuullasi on noutaa lähetys noutopisteestä ilmoituksessa mainitussa ajassa.
Jos et voi vastaanottaa pakettia toimituksen yhteydessä tai et nouda pakettia sen toimituspaikasta, se lähetetään takaisin meille ja voimme veloittaa sinulta kohtuullisen summan toimitus- ja hallintokuluista.
Jos tätä kulua ei makseta, maksuvaatimus etenee perintään.
Vastaanottamattomat tuotteet kotiinkuljetuksena
Suuria tavaroita kotiin toimitettaessa sinun tulee asiakkaana olla tavoitettavissa toimitusosoitteessa huolitsijan kanssa sovittuna toimitusaikana. Jos huolitsija ei voi toimittaa lähetystä, koska toimituspäivää ja -aikaa koskeva sopimus on rikottu, tämä tarkoittaa, että huolitsija veloittaa syntyneet kulut sinulta asiakkaana.
Kuljetusvauriot
Jos huomaat noutopisteessä, että paketti on vaurioitunut kuljetuksen aikana tavalla, joka on saattanut vaikuttaa sen sisältöön, sinun ei tule vastaanottaa lähetystä. Tee sen sijaan reklamaatio noutopisteessä ja pyydä heitä palauttamaan tuote ja ilmoita samalla palautuksen syy.
Ole sitten yhteydessä meihin ilmoittaaksesi palautuksesta.
Tilauksen muuttaminen
Voit tehdä muutoksia tilaukseesi, kunnes tilaus on toteutettu.
Toteutus tarkoittaa, että lasku tai lähetysasiakirja on luotu. Jos muutos hyväksytään ja tuote on varastossa, mahdolliset hintaerot määritetään muutoksen ajankohtana voimassa olevan hinnan mukaan.
Tilausta ei voi muuttaa sen jälkeen, kun tilaus on toteutettu. Järjestelmästämme jo toimitettuja tilauksia ei voi tämän vuoksi muuttaa.
Yksityishenkilöillä on kuitenkin oikeus peruuttaa tilaus kappaleessa "Peruutusoikeus" kerrotun mukaisesti.
Tilauksen peruuttaminen
Tilauksen peruuttaminen ei ole voimassa ennen kuin olet saanut meiltä vahvistuksen tästä.
Voit peruuttaa tilauksesi veloituksetta siihen asti, kunnes tilaus on toteutettu eli lasku tai lähetysasiakirja on luotu. Tämän ajankohdan jälkeen olet velvollinen vastaanottamaan toimituksen.
Erityisesti sinua varten tilattujen tai valmistettujen, varastoon kuulumattomien tuotteiden tilauksen peruutus ei ole mahdollista sen jälkeen, kun olemme tilanneet tai aloittaneet tuotteen/palvelun valmistuksen.
Peruutusoikeus, palautukset/vaihdot
Asiakkaanamme sinulla on 30 päivää avointa ostoa..
ATV Husetin on saatava vaihto- tai palautuspyyntösi kirjallisesti verkkosivustolla olevan lomakkeen kautta viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Tuotteet on lähetettävä takaisin meille viimeistään 14 päivän kuluessa tähän pyyntöön vastaamisesta.
13.6.2014 voimaan tulleen etä- ja kotimyyntilain päivityksen mukaisesti peruutusoikeuden käyttöön sovelletaan uusia sääntöjä etämyynnissä.
Uusi laki eroaa siten, että sinulla kuluttajana on nyt oikeus palauttaa tuote, vaikka sitä olisi käytetty enemmän kuin on ollut tarpeen sen varmistamiseksi, että tilattu tuote on sama kuin toimitettu.
Tätä oikeutta käytettäessä ATV Huset AB:llä on myyjän muodossa oikeus periä korvaus tuotteen arvon alenemisesta, mikäli sellainen on olemassa.
Helpottaakseen palautusten ja vaihtojen käsittelyä sekä sinulle asiakkaana että meille myyjänä ja välttääkseen mahdolliset kiistat, ATV Huset valitsee käytännöksi ja takuuksi sinulle asiakkaana sen, että jos alla olevat kohdat täyttyvät, palautuksen tai vaihdon yhteydessä ei tehdä arvonalennusta.
Jos alla olevat kohdat eivät kuitenkaan täyty, ATV Huset käyttää tarpeelliseksi katsomissaan tapauksissa laillista oikeuttaan periä korvaus tuotteiden arvon alenemisesta.
Tämä korvaus vaihtelee tapauskohtaisesti, ja se ilmoitetaan kuluttajalle ennen mahdollista ostohinnan hyvitystä.
Palautus- ja vaihto-ohjeet arvonalennusvähennyksen välttämiseksi:
Jos tuotteen pakkaus on uudelleensuljettava, sinulla on oikeus avata pakkaus ja tarkistaa sekä kokeilla tuotetta.
Palautettaessa tuotteen tulee kuitenkin olla alkuperäisessä kunnossaan ja alkuperäispakkauksessaan.
Olemme vastaanottaneet vaihto-/peruutuspyynnön 30 päivän kuluessa lähetyksen noutamisesta.
Sinulla on sitten 14 päivää aikaa varmistaa, että tuotteet saapuvat meille.
Tuote/tuotteet on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, pakkaus ei saa olla vaurioitunut ja kaikki alkuperäinen sisältö tulee olla mukana.
Tuotetta/tuotteita ei saa olla koottu eikä käytetty eivätkä ne saa muuten poiketa alkuperäisestä kunnostaan.
Sinetöidyssä pakkauksessa olevien sähkökäyttöisten tuotteiden sinetti ei saa olla rikki.
Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, sinun tulee lähettää meille mieluiten sähköpostitse kirjallinen viesti, jossa kerrot pankkitilinumerosi.
Päätämme sitten, täytätkö vaaditut peruutusoikeuden soveltamisen ehdot.
Tämän jälkeen saat meiltä sähköpostitse vastauksen, jossa on tiedot tuotteen lähettämisestä takaisin.
Huomaa, että sinun on noudatettava pakkausta jne. koskevia suosituksiamme.
Huomioi myös, että lain mukaan olet vastuussa lähetyskulujen maksamisesta. Palautetun tuotteen vastaanotettuasi ostohinta, josta on vähennetty alkuperäiset toimituskulut, palautetaan sinulle 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta, mikäli et ole käyttänyt tuotetta ja se palautetaan vahingoittumattomana ja ehjässä pakkauksessa/sinetöitynä /teknisesti sinetöitynä.
Erikoistilatut tuotteet
Erikoistilattujen tuotteiden tilauksia, esimerkiksi mittojen mukaan valmistettuja tuotteita, ei voi palauttaa.
Esimerkkejä erikoistilauksesta ovat perävaunujen akselit ja akselipaketit, kaasujouset, painetut vaatteet jne.
Tuotteen vaihtaminen
Käytä sivustomme asiakaspalveluosiossa olevaa "Vaihda tai palauta tuote" -lomaketta.
Kirjoita siihen asiakastietosi, palautuksen syy ja se, haluatko hyvityksen vai vaihtaa tuotteesi johonkin muuhun.
Heti kun olemme käsitelleet pyyntösi, saat vahvistuksen siitä, onko palautuspyyntösi hyväksytty, minkä jälkeen voit lähettää tuotteen takaisin meille.
Palautuksen tai vaihdon yhteydessä olet kuluttajana vastuussa palautuksen toimituskuluista. Katso hinnat sekä vaihto- ja palautusehdot kohdasta "Tuotteen vaihtaminen tai palauttaminen"
Palauttaminen
Palautettaessa tuotteita hyvitämme ne sinulle käyttäen tilauksen yhteydessä valitsemaasi maksutapaa. Lue lisää hyvityksistä alta.
Vaihtaminen
Kun vaihdat uuteen tuotteeseen, ilmoita, mihin tuotteeseen haluat vaihtaa, jolloin tilaamme tuotteen tai säilytämme sitä sinulle.
Uusi tuotteesi lähetetään heti, kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palauttamasi tuotteen.
Jos alkuperäinen tuote on kalliimpi kuin se, johon haluat vaihtaa sen, palautamme erotuksen tilillesi vähentäen siitä uudet toimituskulut.
Jos uusi tuote on kalliimpi kuin alkuperäinen, lähetämme laskun uuden tuotteen erotuksesta.
Palautuskulut
Palautuksen tai vaihdon yhteydessä olet kuluttajana vastuussa palautuksen toimituskuluista. (Reklamaatiotapauksissa, eli jos ATV Huset toimittaa väärän tuotteen tai jos toimitettu tuote on vaurioitunut tai ei muuten vastaa tilattua, ATV Huset vastaa palautuskuluista.)
Lue lisää asiakaspalvelusivun "Reklamaatiot"-kohdasta.
Palautettavat tuotteet tulee lähettää Yrityspakettina, emme voi vastaanottaa noutopisteisiin saapuvia lähetyksiä.
Reklamaatiot ja takaisinosto tietyissä tapauksissa
Jos olet yksityishenkilönä saanut vahingoittuneen tuotteen tai jos lähetimme väärän tuotteen, sinun tulee reklamoida tuotteesta 3 vuoden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ja viimeistään 2 kuukauden kuluessa siitä, kun olet löytänyt tai sinun olisi pitänyt löytää vika.
Jos olet yrittäjänä saanut vaurioituneen tuotteen tai olemme lähettäneet väärän tuotteen, sinun tulee lähettää meille reklamaatio sähköpostitse mahdollisimman pian tuotteen vastaanottamisen jälkeen edellyttäen, että reklamoit vahingosta takuuajan puitteissa. Muussa tapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä ensisijaisesti vastaavaan valmistajaan tai huoltopisteeseen.
Reklamaation tekemiseksi pyydämme sinua ottamaan meihin yhteyttä verkkosivuillamme olevan reklamaatiolomakkeen kautta ja kuvailemaan tuotteessa olevaa vikaa. Palaamme asiaan tämän jälkeen ja kerromme, miten asiassa edetään.
Jos kyse on reklamaatiosta, jonka katsomme voitavan hyväksyä, otamme tuotteen takaisin meille lisäarviointia varten ja palaamme sen jälkeen asiaan lopullisen lausunnon muodossa.
Mikäli valitus katsotaan mahdollisesti hyväksyttäväksi, ATV Huset vastaa tuotteen palautuskuluista meille.
Jos kyseessä on hyväksytty reklamaatio, yritämme ensisijaisesti korjata virheen. Jos tämä ei ole mahdollista, korvaamme tuotteen sinulle uudella tuotteella.
Halutessasi voit vaihtaa tuotteesi tässä vaiheessa samanarvoiseen tuotteeseen. Jos emme pysty korjaamaan vikaa tai korvaamaan sitä sinulle uudella, samanarvoisella tuotteella, hyvitämme sinulle tuotteen.
Jos olet valinnut tilauksesi maksamisen laskulla, pyydämme sinua maksamaan laskun tai rekisteröimään palautuksen Klarnaan ennen sen erääntymistä myöhästymiskulujen välttämiseksi.
Jos reklamaatiosi hyväksytään, emmekä voi korvata tuotetta sinulle uudella tuotteella, saat rahasi takaisin jälkikäteen. Eri tuotteiden välillä esiintyy usein yhteensopivuusongelmia, ja siksi suosittelemme, että otat mahdollisimman paljon selvää ennen tilauksen tekemistä tarpeettomien kustannusten välttämiseksi.
Hyvitys
Kaikki hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jonka valitsit tilausta tehdessäsi. Kun maksat Klarnalla, Klarna hyvittää sinulle palautuksesi heti, kun olemme rekisteröineet palautuksesi. Huomaa, että maksun palauttaminen rekisteröidyn palautuksen jälkeen kestää usein 2–3 pankkipäivää.
Tiedot ja kuvat
Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin sekä tuotevalikoimaamme ja palveluihimme liittyviin virheisiin teknisissä tiedoissa ja muissa tiedoissa. Jos verkkokaupassamme on kuvia, niitä ei tule pitää tarkkana esityksenä tietystä tuotteesta.
Force majeure
Molemmat osapuolet vapautetaan sopimuksen täyttämisestä, jos sopimuksen täyttämisen estävät tai olennaisesti estävät olosuhteet, joita osapuoli ei voi kohtuudella hallita tai ennakoida. Seuraavia ja vastaavia olosuhteita pidetään poikkeuksen perusteena, jos ne estävät tai vaikeuttavat sopimuksen täyttämistä: tulipalo, sota, liikekannallepano, pakkolunastus, takavarikointi, valuuttarajoitukset, yleinen tavarapula, kuljetusvälinepula, lakko, työsulku, käyttövoiman muodossa ilmenevät rajoitukset ja alihankkijan toimitusten epäonnistuminen tai viivästyminen, joka johtuu tässä lausekkeessa tarkoitetuista tai muista osapuolista riippumattomista olosuhteista, jotka joko estävät tai vaikeuttavat osapuolen suorittamista siinä määrin, että se voi tapahtua vain poikkeuksellisen korkein kustannuksin.
Kiistat
Jos olet yksityishenkilö, käytäntömme on aina noudattaa Allmänna Reklamationsnämndenin (Ruotsin kuluttajariitalautakunnan) suosituksia. Yritysten väliset riidat ratkaisee yleinen tuomioistuin. Linkki ODR-sivulle – EU:n yhteinen riidanratkaisusivusto. http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Hyväksyminen
Hyväksymällä ostoehtomme vakuutat, että olet ATV Husetin asiakkaana lukenut ja ymmärtänyt ostoehtojen sisällön. Jos sinulla on kysyttävää ATV Husetin ostoehtoihin liittyen, ole hyvä ja ota meihin yhteyttä.